Котли, тепла підлога ІНФОРМАЦІЯ Котельне устаткування Аналіз ринку котельного обладнання України

Аналіз ринку котельного обладнання України

Автономное отопление в Украине

Обсяги продажу опалювальних котлів на вітчизняному ринку котельного обладнання зростають уже кілька років поспіль. Крім того, і в найближчі кілька років очікується збільшення темпів та обсягів будівництва, зокрема котеджного. А оскільки в такому виді будівництва застосовується в основному автономне опалення з використанням газових котлів, то можна очікувати на суттєве збільшення попиту на котельне обладнання, відповідно, зростуть обсяги продажів.

Котли є основним засобом теплопостачання, а також одержання технологічної пари та гарячої води для промислових підприємств, приватного та комунального сектору. У цих випадках найчастіше використовуються газові казани. На ринку України ця продукція представлена ​​у широкому асортименті. Декілька десятків вітчизняних виробників готові постачати широку номенклатуру котельного обладнання, у тому числі й котельні потужністю від десятків кВт до одиниць МВт. Основними споживачами котельного обладнання є підприємства «Теплокомуненерго», на частку яких припадає понад 80% замовлень.

Проте попит на нього з боку інших промислових підприємств України останні три роки також постійно зростає. Загальна кількість продажів обладнання для автономного опалення на українському ринку становить кількасот тисяч комплектів щорічно.

Але, звісно, ​​це не відповідає можливостям ринку. Наприклад, така порівнянна за розмірами з Україною країна, як Франція, щорічно виробляє та продає лише на внутрішньому ринку на кілька десятків тисяч одиниць котельного обладнання більше.Конкуренція на українському ринку є дуже великою. Пояснюється це великою кількістю вітчизняних виробників, і присутністю на ринку продукції світових лідерів у цій галузі виробництва.

Український ринок газових котлів з кожним роком стає дедалі привабливішим для закордонних виробників систем автономного опалення. Адже, незважаючи на те, що за останні два-три роки помітно покращилися технічні характеристики вітчизняної продукції, газові та твердопаливні котли, вироблені в Україні, поки що поступаються імпортному обладнанню за можливостями та особливо за якістю. Котли Buderus, наприклад, взагалі можна назвати неперевершеними за якістю та ефективністю. Та й сам споживач став значно розбірливішим у виборі продукції.

Він тепер приділяє увагу не тільки ціні та функціональним можливостям товару, але й таким факторам, як популярність торгової марки, адже такі бренди, як котли Wolf, наприклад, чітко асоціюються з високою якістю; рекомендації родичів та знайомих, які використовували обладнання певної марки; наявність гарантійних та сервісних центрів, які забезпечують своєчасну заміну витратних матеріалів та запчастин, таких як компанія Атлас-Енерго.

За оцінками фахівців, для заміни застарілого та переходу на сучасне котельне обладнання країні потрібно щорічно до 30-40 тис. котлів різної потужності. Вимагають реконструкції також десятки тисяч котелень на промислових підприємствах України. Тому багато аналітиків припускають, що найближчим часом попит на опалювальне обладнання зростатиме високими темпами. Співвідношення продажу вітчизняного та імпортного обладнання автономного опалення спеціалістами з маркетингу оцінюється як 1:3-1:4.

По побутових котлах це співвідношення ще менш сприятливе для вітчизняного виробника, оскільки імпортні побутові газові котли суттєво перевершують вітчизняне обладнання, в першу чергу, за дизайном та зручністю обслуговування. На ринку спостерігається більший попит на промислові, ніж побутові котли. Але навіть тут перевага часто надається імпортному обладнанню. Це видно на прикладі проекту переобладнання котелень столиці «Київпроектом», який планує закупити іноземне котельне обладнання, тоді як київський завод «Промінь» завантажено менш ніж на 20%. Все це говорить про те, що до «рідної» техніки поки що немає відповідної довіри.

Сплеск купівельної спроможності посідає літо і початок осені. Але високий рівень покупок тримається також восени та на початку зими. Пов'язано це, насамперед, з тим, що тільки з настанням холодів багато покупців вирішують замінити опалювальну систему.